СПортрет – креативна радионица о спорту и врхунским спортистима

sportret2Како деца доживљавају спорт, врхунске спортисте и себе у спорту је важно да би им педагози физичке културе, наставници физичког васпитања и спорта и тренери приступили на прави начин и да би деца кроз бављење спортом правилно расла, развијала се и напредовала на радост њих, њихових родитеља и њихових спортских учитеља и тренера. Шта чини спорт, шта врхунске спортисте и где је спорт у целокупном друштву и окружењу деца су могла да сазнају кроз креативну интерактивну радионицу СПортрет. Како само име радионице каже деца су имала могућност да нацртају портрет свог омиљеног спорта, спортисте и свега онога што њих асоцира на њихов омиљени спорт или спортисту. Поред свог креативног рада/цртежа, деца су дописала шта чини њиховог омиљеног спортисту посебним/изузетним или која је то карактеристика неопходна да један спортиста буде најбољи у њиховом омиљеном спорту.

(Од професорке историје физичке културе деца су сазнала да су тек на трећим Олимпијским играма биле додељиване медаље поред венца који је био на првим двема Играма. Те медаље су биле направљене од новчића и он испрва није имао рупу.

Еколошки аспект бављена спортом кроз очување природе и Божје творевине пажљивим коришћењем зелене траве (фудбал, тенис), отворених вода (кајак, веслаље) додатно је проширио дечје видика поимања спорта у контексту природе и зеленила.

Деца су још научила да су већина врхунских спортиста били добри ђаци, да су завршили факултете, говоре светске језике, тако да бављење спортом никако не треба да искључује редовно образовање и усавршавање.)

Иако је можда већина деца знала или можда чула за израз фер-плеј, на овој радионици она су имала прилике да сазнају када и како су се поједини врхунски спортисти на самом такмичењу понели фер-плеј. Један од примера фер плеј понашања, била је наша најбоља атлетичарка Ивана Шпановић која је због правила такмичења и фер плеја, спортски прихватила да је освојила друго место, јер јој је број спао, а број је био саставни део њеног дреса и он је оставио траг у песку приликом доскока.

Поред фер-плеја, деца су имала прилике да сазнају да је за врхунски спорт и резултат у спорту такође битан тимски рад, поштовање противника и изузетност. Главни адут освајања медаља наших тимских спортова на европским и светским такмичењима и олимпијским играма управо и јесте тимски дух који је увек надјачавао индивидуално спремније спортисте противничког тима. Пример поштовања противника стално нам показује Новак Ђоковић на терену, јер увек и загрли и утеши свог противника на терену по завршеном мечу, па је зато можда он био и један од најчешће бираних омиљених спортиста деце.

Оно што посебно радује аутора ових редова је да деца нису изабрала таленат као изузетност, већ су се могле прочитати речи и поруке као што су „упорност“, „никад не одустаје“. Са оваквом зрелошћу у поимању спорта и врхунских спортиста остаје нада да се међу њима крију будући шампиони на понос свих нас и целе наше нације.

Ипак, оно најважније је да буду добри људи, најбољи што могу у свом послу, на радост родитеља, васпитача и наставника у школи.

Подели ово:

Слични постови